Laatste dagen Port Douglas & Cairns

25 mei 2018 - Schiphol, Nederland

Dag 55 Port Douglas;
Toch nog maar een paar dagen bijgeboekt. Vandaag zijn we naar Mossman Gorge gegaan. Een gebied dat van oudsher gerund werd door aboriginals. Wij hebben daar een rondtour met een gids gemaakt. Deze man heeft MG opgezet, hij had ook Prins Charles rondgeleid. Mooie tour en veel informatie gekregen hoe de hun leven, veel geleerd! Smiddags hebben we zelf nog een stuk gehiked door het regenwoud, wel een route hoor! Omdat we 2 dagen geleden geen krokodillen hadden gezien op de Daintree river mochten we vandaag nog een keer mee.
We hebben uiteindelijk 1 grote jongen en 4 kleine krokodillen gezien. Vele mooie vogels en mooi laag tij dus daarom ook mooie zandbanken. Savonds lekker een steak gegeten in het dorp, lekker en gezellig!

Dag 56 Port Douglas;
Vandaag een wandeling door het dorp gemaakt en verder de dag een beetje gechilled. Morgen gaan we richting Cairns.

Dag 57 Cairns;
Vandaag aangekomen in Cairns, camping in het centrum gevonden. Smiddags lekker gestruind over de esplenade langs de zee en een lekker ijsje gegeten. Rustig dagje!

Dag 58 Cairns;
Fietsen gehuurd om Cairns verder te ontdekken. Richting de botanical gardens gefiets om daar een mooie wandeling te maken. Gave blauwe vlinders gefotograveerd! Lekker geluncht en richting de andere kant gefietst. Lekker gewinkeld, kleine souverniertjes gekocht.

Dag 59 Cairns;
Gisteren hadden we een tour geboekt richting Kuranda vandaag uitgevoerd. Met een oude trein richting Kuranda en met een kabelbaan weer terug. Mooie treintour, vele ver gezichten, bruggen en watervallen. In Kuranda lekker gegeten en naar de vlindertuin geweest. Later die middag met de kabelbaan weer
naar beneden. Dan zweef je boven te regenwouden, gaaf gezicht!

Dag 60 Cairns, Camper inleveren;
Vandaag de dag dat we afscheid moeten gaan nemen van Polly. Smorgens alle spullen ingepakt en met behulp van vacuumzakken en de stofzuiger van de camping alles in onze tassen gekregen. Arjan zijn tas was 29kg en Manouska dr tas 21kg. We mogen pp 30kg meenemen dus we konden nog meer meenemen alleen de tassen waren te klein.
Smorgens hebben we de camper weggebracht nadat we ingecheckt waren in ons hotel. Een ruime kamer, dat waren we afgelopen 2maand niet gewend zoveel ruimte.... Teruggelopen  naar het hotel en lekker gechilled. Smiddags nog even een ijsje gekocht en het Sea aquarium bezocht, savonds lekker gegeten bij een Indonesisch restaurant.

Dag 61 Vliegen naar huis;
Vanmorgen met de taxi naar het vliegveld, ingecheckt en hop naar het vliegtuig. Bleken we een dochteronderneming van Singapore airline te hebben, Silk air. Geen animatie op deze vlucht, dus 6.5u niks... Was een lange rit tot aan Singapore. Aangekomen in Singapore wouden we een stadstour doen. Deze was vol dus we moetsen die 8u anders gaan invullen...
UIteindelijk zijn we naar een lounge gegaan, heerlijk eten, wifi, douches en fijne chill stoelen. Daar hebben we ons wel vermaakt totdat we mochten boarden. We hebben 2 rustige vluchten gehad, in totaal 19u vliegtijd.

Dag 62 Amsterdam;
Aangekomen om 6.45u in Amsterdam. Paps stond samen met de hond ons op te wachten, heerlijk! Die hadden we wel gemist! Nathalie lande om 7u vanuit Washington DC dus even lekker een bakkie meegedaan om vervolgens weer naar huis te gaan. We hebben rustige vluchten gehad en in totaal 2 dagen wakker geweest. Dus nu weer aarden in Nederland en de jetlag eruit werken.
Al met al heel veel mooie herinneringen gemaakt, heel veel gezien en gedaan en beleefd natuurlijk! Onvergetelijk!!!