Singapore!!

27 maart 2018 - Singapore, Singapore

Dag 1 Singapore;
Vanmorgen vroeg geland na een vlucht van 12.5u om 5.30uur op Changi Airport. Vanaf daar onze tassen opgehaald bij
de bagage band en doorgelopen door de douane, weer een mooie stempel in ons paspoort erbij voor de verzameling.
In onze reispapieren stond dat we een tranfer naar ons hotel hadden maar dat we ook ons nog even moesten melden bij de Singapore stop over balie. Daar kregen wij een enveloppe met 2 dagpassen die 3 dagen geldig zijn voor alle
Hop on/off bussen en verschillende gratis entrees in de stad bij mooie must sees.
Aangekomen in ons hotel, Hotel Boss, konden we gelukkig gelijk onze kamer in. Wij hebben onze spullen in de hoek gemikt en ons bed in geploft voor 2,5uur. Zeer kleine hotel kamer, incl badkamer is hij 15m2, stelt niet veel voor maar
prima om te slapen en te douchen. Gedouchd, gelunchd en daarna de stad in. We hebben eerst alle lijnen van de Hop on/ off bus gereden.
Zo georienteerd wat we volgende dag willen gaan zien. s'avonds in het hotel gegeten en we waren zo moe dat we om half 11 zijn gaan slapen.

Dag 2 Singapore;
Heerlijke nacht geslapen om de dag fris te beginnen. Even een broodje bij de broodjes corner gekocht en de Hop on/off bus gepakt om naar
Fort Canning Park te gaan. Voorheen een Engels Fort waar ze ten tijde van 2e wereld oorlog de overgave hebben getekend aan de Jappaners.
Dit park rondgewandeld, zwetend alle bulten op. Vandaag is het erg zonnig en drukkend warm, zweet loopt ons in straaltjes af.
Lekker gelunchd bij Hooters, Chinese dames die ook sexy probeerden te zijn.... Rondingen ontbraken hahaha
Hoppa de bus weer in om verder te gaan naar de Singapore Botanical Gardens te reizen, deze mooie Engelse siertuin rondgewandeld en deze botanische tuin was ook nog een orchideen kwekerij, allemaal verschillende soorten en kleuren orchideen. Mooi om te zien vooral omdat dit ons thuis nogal moeite kost om ze mooi te houden.... Eigenlijk wouden we Marina Bay Sands Rooftop bar, dat is dat hotel met een zwembad en bar op het dak van het hotel, nog bezoeken maar omdat de bussen maar tot een bepaalde tijd rijden hebben we besloten om deze morgenvroeg gelijk te gaan bekijken. We zijn nog naar het Formule 1 circuit van Singapore gelopen, even over heen gewandeld en de skyline incl. Marina Bay hotel, op de foto gezet. Straks nog even eten en morgen weer een nieuwe dag.

Dag 3 Singapore;
Vanmorgen begon de dag al vroeg. We wouden heel veel doen maar door het wat mindere weer besloten om niet richting Sentosa te gaan om daar met de kabelbaan
naar boven te gaan. Het is bewolkt dus echt veel zie je niet. Dus plan B... We zijn naar Marina Bay hotel gegaan om daar naar de 57e verdieping te gaan, het panoramadek. Een super mooi uitzicht over de stad, dit is minder hoog dan de kabelbaan. Tussen de flinke regenbuien door naar het Garden by the bay, dit is een 101 hectare groot park middenin het centrum van Singapore. Lekker geluncht in het zakendistrict om vervolgens weer richting de andere kant te gaan omdat we eigenlijk om 11u moeten uitchecken. Deze hebben we verlengd tot 16u. We worden om 20.30u opgehaald om door te vliegen naar Australie. Nu zitten we gedouchd en bepakt in de lobby van het hotel om op onze transfer te wachten.

Mooie gelegenheid om even aan ons blog te werken, foto's uit te zoeken om te uploaden ed. Tot in Ozzie!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ger:
    Mooi uitzicht vanaf Marina Bay, zag het filmpje op FB. Tot in Ozzie
  2. Johan:
    27 maart 2018
    Mooi verslag en hop naar de kangoeroes.
  3. Victor Angelier:
    27 maart 2018
    Vet gaaf uitzicht hee. Die tuin ook, daar wil ik ook wel heen even rondlopen. Waar is dit precies dan? En wat is dat voor iets speciaals? http://arjan-manouska.reislogger.nl/foto/singapore/p1030241.3337338

Enjoy en goede reis!
  4. Arjan en Manouska Everts:
    27 maart 2018
    @Victor: dit is aan de achterkant van het Marina Bay hotel. Een soort dierentuin voor planten met thema's. 2 overdekte hallen waar 1 ervan nogal op onze eigen Intratuin leek en die Japanners maar foto's maken haha

Nb: sorry van de lay out van het verhaal, maar schijf het eerst op de laptop voordat ik het upload.
  5. Krista:
    27 maart 2018
    Als jullie thuis zijn, krijg je van mij een tip om je orchideeën goed en in de knoppen te houden! Maar nu eerst genieten. Tis echt al prachtig wat jullie gezien hebben.
  6. Stella:
    27 maart 2018
    Wat hebben jullie al veel gezien in die korte tijd!! Blijft een bijzondere stad met bijzondere gebouwen. Jammer van het weer maar het alternatief klinkt ook prima. Geniet er nog lekker van en hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad
  7. Petra:
    Leuk om de eerste avonturen te lezen!! Veilige vlucht naar Australie! 😘