Airlie Beach & Whitsunday Islands

9 mei 2018 - Townsville, Australië

Dag 41 Airlie Beach;
Na best wel een stukje touren zijn we dan aangekomen in Airlie beach. Even door het dorpje gereden en de camper ergens geparkeerd. Ons plan was om een zeiltripje te boeken, dit is dan gelijk ons verjaardags cadeau voor ons beiden. Meestal doen wij iets voor mekaar als we op reis zijn. Herinneringen zijn mooier dan materie is ons motto. We vonden een klein reisbureautje aan de drukke winkelstraat, deze mevrouw verkocht geen backpackersreizen, iets wat wij heel fijn vonden. Als je met die reizen meegaat zit je vaak met een grote groep op een boot oid. Wij hebben aangegeven wat wij wouden en zij kwam met een mooie last minute. Het scheelde ons $400, nou dat vinden wij helemaal niet erg. Een 3 daagse zeilcruise met maximaal 8 personen op een luxe zeiljacht en 2 man personeel. Zaterdag zouden we vertrekken. Het enige wat we nog moesten regelen was een parkeerplaats voor de camper en een campeerplek voor de nacht. Mevrouw van het reisbureau gaf aan dat je  bij de backpackercamping aan de overkant je camper voor $6 per nacht kon parkeren. Dat hebben we gelijk maar even geregeld. Camping gevonden en de rest van de middag gebruikt om te chillen en te lezen. Even van de zon genieten en uit te rusten.
Savonds spullen bij elkaar gezocht, batterijen opgeladen en even lekker gedouchd met een regendouche. Wat een verademing zeg, een goedde douche is dan toch wel erg fijn.

Dag 42 Whitsunday Islands;
Nadat we de ochtend een beetje gelummeld hebben en de laatste spullen ingepakt hebben, hebben we de camper naar de parkeerplaats gebracht. Even lekker gelunched bij een steakhouse om vervolgens ons te gaan melden voor onze cruise bij het Coffee cafe. Om half 3 werden we opgehaald door Deb en haar man, Phil, stond te wachten bij de zeiljacht. Daar werden we onthaald met een heerlijk fruitsalade en wat te drinken om vervolgens onze hutten aangewezen te krijgen.
Hele kleine hutjes met een 2 peroons bed en een iniminie badkamer. Arjan stond klem en het toiletteren werd nog een uitdaging voor hem met zijn 1.95m. Nou daar gingen we, lekker een stuk zeilen. Wij liggend op het dek met de anderen, heerlijk. Mooi de zeilen erop en gaan met de banaan tot aan onze 1e overnachtingsplek. Deb had heerlijk luxe voor ons gekookt en het was bere gezellig met zn 10en op de jacht. Leuke verhalen van de mede zeilers, een stel uit Hong kong, Brisbane en een Zweeds/Thais stel. Na een gezellige avond onze hutten opgezocht want morgenvroeg staat het ontbijt om 7u klaar en om half 8 wou Phil weer de zeilen gaan heisen.

Dag 43 Whitsunday Islands;
Vroeg aan het ontbijt om vervolgens een eind te gaan zeilen om naar Whitehaven beach te gaan. Eerst zaten we met zn allen voorop de boeg om daar later kleddernat naar achteren te kruipen omdat de golven best pittig werden. We moesten tegen de stroom in en hadden wind tegen dus de zeilen konden er ook niet op. We hebben dat stuk op de moter gevaren. Langzaam werden er een paar ziek van de enorme golven. Nadat we aangekomen waren in de baai om naar Whitheaven beach te gaan werd het weer rustiger.
Daar zijn we overgestapt op een klein bootje om daar aan de kant te worden gezet om naar het uitkijktpunt te lopen om die magische stranden te bekijken. Echt fenomenaal mooi!! Een van de mooiste plekjes op aarde! Prachtig uitzicht! Later zijn we het strand ook nog opgegaan om daar lekker te gaan zwemmen, wel met wetsuits aan omdat het nog stingerseizoen(kwallen) is.
Nadat we terug kwamen had Deb een heerlijke lunch gemaakt, jummie. Tijdens het lunchen zijn we naar de 1e snorkelstop gevaren. Manouska zag ook groen dus die was zo beroerd als een hond. Die werd dus eerst afgezet op het strand om haar evenwicht weer te laten stabiliseren, daar heeft ze later een reistabletje genomen om er vervolgens vanaf te zijn. Het begon te regenen helaas maar het water was echt lekker warm. lekker gesnorkeld en mooie grote vissen gezein in alle kleuren. Het koraal was wat flets maar dat was ons ook verteld, dit stuk had veel geleden van de cycloom van vorig jaar. Maar hier woonden wel hele mooie vissen. Na te snorkelen even gedoucht in die mega badkamer. Deb had lekkere nacho's gemaakt als snack, daar lekker van gesnoept met zn allen en wederom weer gelachen. Grappig dat je mekaar niet kent maar wel hele leuke verhalen hebt samen. Deb ging weer lekker koken, wij zijn wel echt mega verwend. Savonds ging iedereen vrij vroeg weer slapen, was toch een vermoeiende dag. Hopelijk morgen een mooie dag!

Dag 44 Airlie Beach;
Smorgens vroeg wederom vroeg aan het ontbijt, 7u.... Voordat we terug gingen zeilen gingen we nog even snorkelen. Een mooi groot rif, gezond en veel kleine mooie vissen. Veel kleurijker dan het rif van gisteren. Mooi een uur gesnorkeld om vervolgens weer aan boord te gaan, te gaan douchen en weer richting vaste land te gaan zeilen. Helaas ging het weer regenen en de open zee was weer ruig, gaaf als je geen last hebt van zeeziekte. Uiteindelijk ging het wel als je achterste voren op de boot bleef zitten. Arjan heeft Phil nog even geholpen om de zeilen te heisen en te varen. Als een volleerd schipper stond hij daar te genieten! Wederom kwam Deb weer met een fantastische lunch op de proppen, allemaal kleine lekkere dingen op toast. Brie, kaas, kruidenkaas, augurkjes, worstjes en noem maar op, jummie!
Aan alle leuke dingen komen weer een eind, al varend de haven in even getoast met een glas champagne op een geslaagde 3 daagse trip. Wij hebben genoten, mooie foto's en herinneringen gemaakt! Ons campertje weer opgezocht en naar de camping gereden. Daar paps even gebeld omdat hij jarig was! Mooi dat whats app bellen. Hij wist niet dat we een taart geregeld hadden die bezorgd werd op zn werk, thx Marianka! Om zo toch een beetje op zn verjaardag te zijn!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willy Everts:
    9 mei 2018
    Wat een avonturen beleven jullie. Super!!