Noosa, Hervey Bay & Fraser Island

2 mei 2018 - Mackay, Australië

Dag 30 Noosa;
Smorgens eerst even langs die ruitersport zaak. Manouska heeft er een mooie vliegendeken gekocht die in NL ruim E175 kosten, daar maar E50. We moeten straks gaan proppen om alles weer in de tassen mee terug naar huis te krijgen...
Om 10u waren we bij de dierentuin, een mooie grote dierentuin. Vriendelijke verblijven en groot opgezette verblijven. Vele dieren die daar wonen zijn door Steve Irwin gevangen om elders te gaan plaatsen of op te vangen omdat ze gewond waren. Natuurlijk hebben we de show en het informatief praatje( dat is wat ze zeker doen in die Zoo, mensen bewust maken van inheemse dieren) in het crocoseum bekeken. Deze show deed Steve eerst nu doen zijn medewerkers dit of Bindi, zijn dochter. Natuurlijk even een koala geaaid en geknuffeld, wat een saaie dieren.... Ze slapen 20u per dag en stinken ook nog als je ze vast hebt hahah Leuke en warme dag gehad die we afgesloten hebben bij het Animal hospital, erg mooi modern dieren ziekenhuis. Mooi om te zien dat  ze zich echt inzetten voor alle soorten inheemse dieren. Ze waren er op het moment een duif aan het opereren, die had zn vleugel gebroken. Aan alle leuke dingen komt een eind dus we zijn smiddags naar Noosa gereden om daar weer een camping voor 2 nachten te hebben.

Dag 31 Noosa;
Smorgens even een leuke wandeling gemaakt langs de bourlevard van Noosa. We hadden een leuke Fraser Island tour gevonden en die wouden we gaan reserveren voor de volgende dag. Helaas al vol. Dus geen haast om iets anders te zoeken van Fraser want alles zat vol wat hun konden reserveren. We hadden ook bedacht dat als we in Australie zijn, het land van surfers, dat wij dat ook  maar eens moesten gaan proberen. Dus we hebben smiddags 2u lang les gehad met 3 Engelse meiden. Eerst op het droge geoefend, veel gelachen natuurlijk, want het ziet er echt niet uit. 5 van die rare vogels die vanalles op het board droog aan het oefenen zijn... Toen zei Scott, huppa de zee in... ahum jajaja owkee. Na een poging of 4 stonden we dan echt op die plank, echt zo cool.
We zijn er ook wel 100x vanaf gekukeld hoor. Maar als je het doorhebt en de tactiek hebt is het niet moeilijk, maar als.... Het is echt cool dat je na 2u les echt al een golf kan pakken, hoe hoger de golf hoe makkelijker. Na wat schaafplekken verder ben je dan ook echt doodop. Het is echt een mega work-out, op het bord, wachten op je golf, gaan staan, evenwicht houden en dan je val weer opvangen...
Kortom een hele leuke dag!

Dag 32 Hervey Bay;
Gisteren was het super fijn en nu hebben we mega pijn... Donders wat een spierpijn en wat doen die schaafplekken op je bovenbeen en Manouska dr knie een pijn. En dan nog niet gesproken over de spierpijn... Jullie raden het al, wij hebben geslapen als een blok, bekaf waren we... We worden oud, oeps..
Vandaag is  het Anzac day, een soort 5 mei maar dan hier in Australie. Ze hebben parade's en in de grote steden word er heel veel aan gedaan. Vele winkels zijn dicht of hebben aangepaste openingstijden, zelfs restaurants rekenen 15% extra omdat ze open zijn op een feestdag. Wij zijn smorgens naar een lookout
punt gereden, daar konden we over de everglades van Noosa kijken. Toen we naar beneden liepen zeiden een stel Australiers dat er F18 over zouden vliegen ivm Anzac day. Arjan is weer naar boven gelopen, helaas maar 1 straaljager... Iedereen teleurgesteld... Smiddags aangekomen in Hervey Bay, hier hebben we een camping geboekt voor 3 nachten, dit omdat we morgen naar Fraser Island gaan en daar blijven overnachten en we toch die camper veilig ergens moeten laten. Dus morgen en overmorgen Fraser Island, we komen laat terug met de ferry dus we blijven dan nog een nachtje. Nog even een biertje en een wijntje in een barretje gedronken.
Nu weer schoon gedouchd in het campertje om zo weer te gaan slapen. In Nederland is het 8u vroeger, dus wij leven in een heel andere tijdzone. Best vreemd want als we thuiskomen moeten we echt even bikkelen om niet te gaan slapen... Ook jammer dat we precies op de helft zitten, we hebben nog 28dagen om in Cairns te komen. Cairns is nog 1500km, we hebben de tijd...

Dag 33 Fraser Island;
We moesten de wekker zetten omdat we om half 8 opgehaald werden bij de camping. Alles in de tas gestopt om ons 2 dagen te kunnen vermaken op Fraser Island. Uiteindelijk was onze pick-up er om 8uur om ons richting de ferry te vervoeren. Met zn alleen op de ferry richting Fraser Island, dit was ongerveer 30  minuten varen. Onderweg nog dolfijnen en spotted eagle ray's gespot.
Aangekomen op FI werden we verdeeld in 2 bussen, de dagtour en de 2 daagse tour. Omdat wij de 2 daagse tour gingen doen mochten we met Warren mee, een vriendelijk jolige man met veel humor. Hij deed dit werk al vanaf 1999 en kende het eiland op zn duimpje, hij wist ook erg veel te vertellen. Soms zoveel dat hij vroeg of onze oren al klapperde... Nou daar gingen we dan met een 4x4 aangedreven bus
het zandeiland over, hobbel de bobbel, stommel en nog eens stommel. Gelukkig zaten er gordels in de bus, die moest je ook om doen. FI heeft geen aangelegde wegen oid, alles is mul zand, vandaar de 4x4.
Onze 1e stop was Lake McKenzi, een zeer helder blauw meer midden op het eiland. Zoet water, zelfs iets zuurder dan ons normale water. Spierwitte stranden en dat samen met dat helblauwe water is het net een sprookje. Vele foto's gemaakt om jullie mee te laten genieten van dit mooie plekje op aarde. Hier hebben we ongeveer 2uur heerlijk gezwommen. Uiteindelijk weer iedereen compleet in de bus
om naar de volgende stop te gaan. We werden afgezet middenin de jungle, op FI heb je jungle, regenwoud, zandduinen en eucalyptus bossen. Hier hebben een we een hike tocht gedaan, mooi door de jungle met een super helder beekje kabbererd naast ons. Daarna werden we verwend met een lunch in het Eurong resort. Na de lunch hoppa de bus weer in om naar Lake Wabby te gaan, hier zouden we ook weer 5km gaan lopen om naar een meer te gaan met hoge strandduinen. Mooie wandeling met een super mooi eindpunt! Hier natuurlijk ook weer even gezwommen om later kletsnat in je kleren te gaan om weer terug te lopen naar de bus. De dingo's hebben we natuurlijk ook gespot, hier op FI leeft de grootste en de zuiverste dingo populatie. Dingo's zien er uit als een hond, hebben grotere hersenen,
zijn nieuwsgierig als een kat maar hebben het vermogen van een jonge aap. Vandaar dat ze ook erg nieuwsgierig zijn en ondeugend. Weer aangekomen in het resort kregen we onze kamer toegewezen, een zeer ruime, vergeleken met ons campertje, kamer. Netjes en schoon, prima voor 1 nacht. s'avonds daar ook gegeten en met een paar mensen van onze groep nagekletst over de dag. Op naar morgen!

Dag 34 Fraser Island;
Wederom de wekker moeten zetten.... We hadden hem ook vakantie beloofd, helaas. Vroeg weer aan het ontbijt om vervolgens om 8uur weer in de bus te zitten, helaas liet de bus het zich afweten dus alles moest overgepakt worden in een reserve bus. Dat gedaan weer gezellig op pad met de nog steeds erg jolige Warren. Vandaag zijn we naar het noordelijkste puntje van het eiland gereden wat kan,
niet alle plekken van FI zijn bereikbaar met de auto of bus. Eerst langs de colored sands, een gekleurde zandformatie, erg rood zand dat erg mooi kleurde met de zon erop. Vervolgens naar het wereldberoemde scheepswrak gereden om vanaf daar door te rijden naar de champagne pools. De champagne pools is een uitmonding van de rotsen en daar heeft zich een pool in gevormd. Elke keer als er een golf komt die daar overheen slaat laat dat bubbels achter, vandaar de naam champagne pools. Hier wederom weer even in gebadderd  natuurlijk en erg mooie foto's kunnen  maken. Voordat we gingen lunchen moesten we eerst onze lunch verdienen.... Eerst nog een wandeling naar Indian head, een mooi uitkijk punt over de kustlijn van FI. Jullie snappen het al, daar moesten natuurlijk ook foto's gemaakt worden... Op naar de lunch, het resort had allemaal sandwiches gemaakt, deze hebben we lekker opgegeten, wat te drinken erbij, koekjes ed. Na de lunch zijn we doorgereden naar Eli Creek een helder zoetwater beekje wat vanuit de binnenlanden het strand op komt. Arjan die is er ingedoken en de rest heeft alleen er doorheen gewandeld, het water was erg fris... Toen we terugkwamen liep daar ook een dingo rond, een dingo van ongeveer een jaar. Deze  hield
een groep met de bal spelende mannen in de gaten om vervolgens er met de bal vandoor te gaan. Weg bal.... net Dex hahaha
Nadat wij droge kleren hadden aangetrokken konden we ervoor kiezen om nog even te gaan vliegen boven FI, daar zeggen we geen nee tegen. Het was niet zo duur als we verwacht hadden dus hoppa gaan. Opstijgen op het strand, mooie rond over het eiland gevlogen, over plekken waar je niet kan komen om uiteindelijk weer te landen op het strand. Mooie belevenis! Aan alle avondturen komt er een keer een eind, ook aan deze. Een mooie excursie, veel gezien, wel te duur maar ach we kunnen het weer van onze lijst afstrepen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Stella:
    2 mei 2018
    Weer super om te lezen!! Geniet er nog lekker van. Enne, is dat bootcampen toch niet voor niks 😉
  2. Joke meijer:
    2 mei 2018
    Jullie maken toch ook wel een gave reis. Geniet er nog van 😘😘