Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
164

Over ons

Wij zijn 2 reislustige types, niks is ons te gek, dierengekken, paramedici van 41 (1981) & 42 (1979) jaar oud. Houden van de natuur en zijn habitat. Zien de dieren graag in hun eigen leefomgeving, vrije natuur dus.

Kernwoorden van ons: duiken, snorkelen, haaien, mooie natuur, hiken, genieten, cultuur, apen, paarden, wild life....

Over onze reis

In juni 2016 kwamen wij met het idee om een lange reis te gaan maken in 2017. Waar we naar toe zouden gaan was voor ons niet zo heel moeilijk... Arjan was hier al 2x geweest en voor Manouska is dit een langgekoesterde wens; Australië natuurlijk!! Samen met een Australie specialist zijn we gaan brainstormen wat voor ons "De" reis moest worden. We hebben allerlei routes voorbij zien komen maar uiteindelijk hebben we gekozen om van Adelaide naar Cairns te gaan reizen met een camper in 9 weken tijd. Helaas kregen wij eind 2016 slecht nieuws bij een familielid en moesten wij deze reis annuleren en een jaar uitstellen. Afgelopen zomer (2017) hebben wij deze reis weer geboekt. We vertrekken 24 maart naar Singapore om deze metropool te ontdekken en de 27e vliegen we door naar Adelaide waar onze camper klaarstaat, tot 24 mei hebben wij de tijd om in Cairns aan te komen, 25 mei landen we weer op Schiphol.

Bezochte landen

Wij hebben 37 landen (15%) bezocht:

Afghanistan, Aruba, Australië, Bahama's, België, Curaçao, Cyprus, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Egypte, Finland, Frankrijk, Griekenland, IJsland, Irak, Italië, Kroatië, Luxemburg, Maldiven, Mauritius, Mexico, Nederland, Nederlandse Antillen, Noorwegen, Oostenrijk, San Marino, Singapore, Spanje, Sri Lanka, Swaziland, Tanzania, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.