Nelsons Bay, Port Macquari, Woolgoolga, Byron Bay, Tweeds Heads en Landsborough

2 mei 2018 - Mackay, Australië

Dag 23 Nelsons Bay;
Na 3 mooie dagen Sydney werd het toch weer een keer tijd om verder gaan. Omdat we km willen maken om dagen te sparen in Queensland hebben we eigenlijk niet veel te vertellen. We hebben een strandwandeling gemaakt, het werd al snel donker omdat we daar wat later aankwamen ivm km maken.

Dag 24 Port Macquari;
Smorgens zijn we naar Tilligerri Habitat gereden, dit is een stuk natuur die ze weer hun eigen gang laten gaan. Een mooi stuk om even in te wandelen. Ook leven daar koala's. Smorgens hadden ze er een gespot, deze dame die heeft daar 3 verschillende plekken waar ze graag uithangt.
Wij hebben haar ook gevonden en mooie foto's van kunnen maken, het gekke is dat ze dus naast een drukke woonwijk leeft en daar dus ook over straat kruipt/loopt om naar haar andere stekkie te gaan. Aan het eind nog een echnidna gespot, een soort stekelvarken. Deze zagen ze heel soms in het park, toen wij ze vertelde dat wij er 1 hadden gezien vroegen ze gelijk of we de mooiste foto wouden mailen. Verder hebben de middag gebruikt om weer km te maken.

Dag 25 Woolgoolga;
Onderweg naar Woolgoolga spotte Manouska eindelijk dr ruitersport winkel. Het viel haar op dat de paarden daar met mooie vliegendekens rondliepen. Dus daar moest natuurlijk even naar gekeken worden. De vliegendekens waren niet zo naar dr zin maar het oog viel wel op een andere fijne deken voor Gijs!
Gijs krijgt dus ook een mooi souvenier uit Australie, een mooie badstof deken; een deken die veel vocht opneemt als Gijs gewassen is, nadat hij hard getraind heeft. Bij de receptie aangekomen heeft Manouska ook maar eens de vraag gegesteld waarom ze de kleine kangaroes Joey noemen. De dame van de receptie
vond het een goedde vraag en die ging dat dus even voor ons uitzoeken. Wij hebben eerst nog even een strandwandeling gemaakt en later kwam ze naar ons toe met een verslag, gek mens haha. Waarom het nou precies zo is weet niemand, ze noemen alle kleine kids Joey; is van oudsher. Wel een ander leuk weetje over de kangaroe,  ze kunnen een jong zogen(ongeveer 1 jaar) en zwanger zijn tegelijk maar ook al weer 1 embryo wachtend hebben. Als dan het 1e jong klaar is met zogen, de 2e geboren kan worden kan ze dus die bewaarde embryo weer gaan dragen. Arjan is smiddag gaan hardlopen en Manouska is gaan uploaden voor het reisblog.

Dag 26 Byron Bay;
Vandaag aangekomen in Byron Bay, we hebben gekozen om net buiten BB te gaan camperen, we kregen de tip van een camping eigenaar, dit omdat BB erg duur is. We hebben nu een camping voor E23,- per nacht en in BB kan dat oplopen tot E50,- per nacht. Smiddags hebben we er een heerlijke stranddag van gemaakt, beetje chillen en tannen.

Dag 27 Byron Bay;
Omdat we buiten BB zitten hebben we de bus naar BB genomen, dit is goedkoper dan daar parkeren en je ziet nog eens wat van de omgeving. Leuke trip met de bus om aan te komen in het hippe, chille en gezellige Byron Bay. Van de mevrouw van de vvv hadden we een mooie hike tour ingefluisterd gekregen. We zijn naar de vuurtoren gelopen en via het strand weer terug gelopen. Een beste klim naar boven maar dat die werd zeker beloond. Een super mooi uitzicht op de baai met vele surfers. Aan de andere kant werden we verast door een grote groep spelende tuimelaars, deze waren aan het spelen in de ruwe golven. Zo leuk om te zien, pretletters. Via het strand weer terug gelopen  naar BB. Daar hebben we een fijn plekje gevonden om lekker aan ons kleurtje te werken. Tenslotte hebben we ook nog steeds vakantie!

Dag 28 Tweeds Heads;
Vanmorgen had Arjan afgesproken om te gaan duiken. Hij moest om 11u bij de duiksschool zijn. We waren er wat eerder omdat het in Byron Bay wat moeilijk is een om een parkeerplaats te krijgen. Ze hadden ons verteld van de duikschool
als we zouden parkeren bij de tennis vereniging dat dit gratis zou zijn. In de staat NSW is het vaker entree in Nationale parken en vaker betaald parkeren. Een slimmere gemeente/staat/provincie. Camper daar inderdaad kunnen parkeren en we zijn even het centrum ingelopen.
Manouska zou gaan lezen op het strand als Arjan ging duiken maar waar hun te water gingen met de boot is een best eind lopen. Uiteindelijk gevraagd of Manouska met het busje mee kon rijden om daar te gaan lezen zodat wij  mekaar beter konden terug vinden op dat grote strand.
Dit was geen enkel probleem dus dat hebben we gedaan. Arjan heeft een mooie duik gemaakt en gelijk zijn nieuwe duikcamera uitgeprobeerd, Manouska heeft heerlijk in het zonnetje zitten lezen en genoten van de strakke surfbodies hahaha. Omdat we niet nog een nacht in Byron bay wouden camperen zijn we doorgereden naar Tweeds Heads, goedkoper om te camperen. Vanmiddag toch even een wasje gedraaid, want voor 2maand schoon ondergoed meenemen lukte niet echt. Morgen onderweg richting Noosa, besloten Lamington NP en Brisbane links te laten liggen en verder te gaan via het surfers paradise.

Dag 29 Landsborough;
Een dagje km maken, onderweg gelunchd bij de Mc Donalds. Net zo slecht als in Nederland.... Omdat we behoorlijk wat gereden hadden waren we laat in Landsborough. Daar hadden we snel een camping gevonden, er was er maar 1 tenslotte. Het dorp was uitgestorven. Echt een zondag... Maar Manouska had ontdekt dat er een ruitersport zaak zat, ja alweer, dus maandag morgen gaan we daar toch weer even neuzen voordat we naar het Australien Zoo gaan. Dit is het dierenpark van wijlen Steve Irwin. Dat word nu gerund door zijn vrouw, dochter en zoon.

1. Anita:
    2 mei 2018
    Zo al die verhalen te lezen, genieten jullie elke dag. Wat een avonturen allemaal :)
    Heel veel plezier nog!!
  2. Jacqueline Mouris:
    2 mei 2018
    Prachtige foto's en erg leuk jullie reis zo mee te beleven!