Sydney

17 april 2018 - Lake Entrance, Australië

Dag 20 Sydney;
Afgelopen nacht heeft het behoorlijk gewaaid, ons kleine campertje wiebelde alle kanten uit. Normaal wiebelt hij al als we ons bewegen maar vanacht was het net of we op zee zaten... Allebij niet echt lekker geslapen. S'ochtends het campertje weer gereed gemaakt om weer op pad te gaan.
We hadden gisteravond al een camping proberen te boeken in Sydney maar hun zeiden dat we vandaag gewoon rond 14u aan konden komen omdat ze toch plekken genoeg hebben. Ok omdat we dus laat pas konden inchecken hebben we eerst nog wat uitzicht punten opgezocht en zijn we daar naar toe gewandeld, wederom trap af en vele op. We trainen onze bil-, been- en kuitspieren enorm. Vele mooie vergezichten, de BM zijn echt prachtig. Er hangt een blauwe waas overheen en daar heeft het de naam aan te danken. Het is geen smog maar hele fijne druppels olie van de eucalytus bomen. De hele BM bestaat uit deze bebossing. Het ruikt ook naar eucalytus.Uiteindelijk toch de navigatie de opdracht gegeven
om de route  naar Sydney te bepalen. Het was geen lange trip maar wel een met rare afslagen en een drukke vrijdagmiddag spits. De navigatie stuurde ons via een NP naar de camping, alleen daar zat geen hek van de camping, dus hup weer terug om een andere route te vinden. De camping is van een NP, deze zit er ook aan vast. Via de andere weg de camping gevonden en ons plekje gekregen.
We hebben ons kleine huisje op wielen er neer gezet en zijn er zelf ook naast geploft. Het was vandaag weer 35graden pfff. We kwamen tot de ontdekking dat Arjan de schampo en zijn badschuim had laten staan op de vorige camping dus we moesten toch nog weer even de drukke spits in omdit te gaan halen. Gelijk nog wat extra boodschappen gedaan voor het weekend, hoeven we er niet uit.
Terug bij ons plekje alles op zn plek gezet en er naast geploft om niks meer te hoeven doen.

Dag 21 Sydney;
Via het appje(en de dame van de receptie) wat we gebruiken om de campings te vinden stond een goedde tip om makkelijk, snel en goedkoop naar het centrum van Sydney te komen. We moesten even 15minuten wandelen naar het treinstation, daar een enkele reis naar Milsons point kopen om vervolgens daar uit te stappen en bij een winkeltje een Opal kaart te kopen, een soort OV Chipkaart.
Vanaf Milsons Point zijn de we Harbor Bridge overgewandeld, zo heb je gelijk een mooi zicht op de haven en het Operahouse. Na de wandeling hebben we, met moeite, de voucher uitgeprint bij het BigBus kantoor om op de Hop on Hop off bus te stappen. We hebben eerst de hele rode route meegereden om een overzicht van de stad te krijgen. Lekker gewandeld door de botanische tuin en daar ook gelunchd.
Verder gestruind langs de marine haven, Operahouse en bij de haven hebben we een heerlijk glas bier en wijn besteld. Deze heerlijk in het zonnetje opgedronken, genietend van ons gave uitzicht op de Harbor Bridge en Operahouse. Om weer terug te kunnen naar de camping moesten we een treinstation vinden en de juiste trein. Je hebt daar nogal wat lijnen en stations... Stuk door de stad gelopen en het station gevonden die wij nodig hadden en gerend naar onze trein. Uitgeblust weer bij ons camperhuisje gekomen om verder niet zoveel meer te doen. Ja douchen, boekje lezen en snurken....

Dag 22 Sydney;
Van de mevrouw van de receptie gehoord dat iedereen op zondag voor $2.60 kan reizen door de stad. Normaal is dat dat maximaal $15,-. Maar op zondag kan je voor die $2.60 ook gebruik maken van alle ferry's, anders moet je daar speciaal ander tarief voor betalen. Dus we hebben vandaag echt maar voor $2.60 de hele stad door gereisd. Ongelovelijk goedkoop dus.. $2.60 is ongeveer E1.62. Vandaag hebben de we blauwe lijn van de hop on hop off bus gereden en uitgestapt op het beroemde Bondi beach.
Die knappe dierenarts van Bondi vet zijn we niet tegen gekomen, sorry mam ;-p! Daar lekker gelunchd en een strandwandeling gemaakt over het strand. We hadden gedacht om even een duik te nemen maar het water was enorm fris, lees ijskoud! Ook zijn we even een kijkje wezen nemen bij dat zwembad aan de zee, erg gaaf! Na de wandeling hebben we die blauwe lijn weer gepakt en hebben we het centrum doorgeslenterd om naar de ferry te gaan om de ferry naar Manly beach te pakken, een leuk tochtje over het water. Het operahouse mooi vanaf het water op de foto gezet. Aangekomen in Manly hebben we het winkelgedeelte doorgewandeld totdat we Yogurtland ontdekte... Op Hawai hadden we die ookal ontdekt dus we konden er niet voorbij lopen.. Lekker allebij een bak ijs gevuld en deze op het strand opgesmikkeld. Genoten van alle sportievelingen op het strand om daarna langs de winkels en de straat artiesten weer naar de ferry te gaan.
We hadden geluk dat we met zonsondergang op de boot zaten, we hebben vanaf de ferry heel mooi deze gefotograveerd met de HB erbij op. Pizza'tje en een glas bier en wijn gescoord als avond eten. We hadden bedacht om weer de HB over te wandelen om Sydney by night te fotograveren. Heel toevallig lopen we oude bekenden tegen het ijf die we hadden leren kennen in Eden. Nog even gekletst, de HB over gelopen, trein gepakt en weer naar ons kneuterige ineminie kleine camperhuisje om de route voor morgen te gaan bekijken.

1. Willy Everts:
    17 april 2018
    Lieve Arjan en Manouska,wat zien jullie veel en fijn dat jullie het in de verhalen het ons laten mee beleven. Met ons gaat het goed. Dikke knuffel en kus
  2. Ger:
    17 april 2018
    Klinkt als een pracht land om te reizen. Nog veel plezier.