Jieha in Australie!! Adelaide

1 april 2018 - Adelaide, Australië

Dag 4 Adelaide;
Aangekomen na een vlucht van 6.30u zijn we dan uiteindelijk in Australie. We dachten alle Border Security formulieren goed ingevuld te hebben. Bij de 1e check was alles ok, door naar de 2e check... Ja hoor Manouska werd eruit gehaald, haar
bergschoenen waren te vies dus naar een speciale rij. Je weet wel die rij uit dat programma; Border Security Australia.
Uiteindelijk was die meneer heel lief, hij heeft de schoenen van Manouska schoongemaakt en we mochten door, jippie! Even Australische dollars gepind, wat eten gehaald en een prepaid simkaartje. Deze willen we gaan gebruiken voor de navigatie en als noodnummer. Het duurde even voordat we hem aan de praat hadden maar hij  doet het, met wat hulp van de dame van informatie balie. Hup naar buiten naar de taxi, deze hadden we nodig om naar onze huur camper gebracht te worden.
Daar aangekomen stond onze Apollo Camper al klaar, we hadden een upgrade gekregen. Wij denken zelf omdat deze weer terug moet naar Queensland(zie nummer plaat)
We hebben nu een een jongere camper, automaat en iets luxer. Altijd goed! Bij het camper verhuur bedrijf gevraagd waar we het beste en snel een camping hadden voor de nacht. We waren moe en wouden zelf niet echt op zoek gaan. Deze hebben we gekregen van hun. Een mooie Big4 camping aan de kust. Tevens hebben wij aan onze sleutelbos verschillende sleutelhangers hangen waarmee we korting krijgen bij diverse campings. Altijd meegenomen toch? Deze camping hebben we gelijk voor 2 nachten geboekt omdat  goede vrijdag en pasen er aan komt en dat het dan moeilijker is om een camping te vinden omdat vele Australiers zelf gaan camperen.
Verder hebben we onze camper ingericht en wat boodschappen gedaan bij Woolworths. De camping en het strand overgewandeld om s'avonds na het eten vroeg naar bed te gaan.

Dag 5 Adelaide;
Na een lange nacht van 12u slapen waren we weer fris en fruitig! Wel besloten om nog even naar een beddenwinkel te gaan omdat onze tere ruggetjes het niet gewend zijn om op kussens te slapen.
Daar hebben we een dikke matrastopper gekocht en gelijk op ons bed gelegd, dit voelde gelijk al lekkerder aan, nu maar zien of het beter slaapt.
Omdat wij niet zulke stadsmensen zijn, zijn we de natuur ingetrokken. Wel dwars door de stad gereden om dit even  te bekijken vanuit de auto. Dit was prima. We zijn naar Adelaide Hills gereden om daar een hike tocht te gaan maken, van Waterfall Gully naar Mt Lofty. Dit zou een hike zijn van 4km enkele reis maar omdat ze veel last hebben gehad van aardverschuivingen door de vele regenvallen waren sommige paden erg onbegaanbaar, waardoor we flink hebben moeten omlopen.
Volgens de stappenteller hebben we uiteindelijk 15km gehiked, veelal bergop en later pas af. Heerlijke en mooie hike met gave natuur. Gelijk 2 kangaroo's gespot, check! Die staan op de lijst!
Die avond een lekker eigenmaakte pasta gegeten en als toetje een broodje braadworst hahah. Hier in Australie doen ze heel veel goede vrijdag en pasen. De avond voor goede vrijdag was er voor iedereen een broodje braadworst en de kinderen konden beschilderd worden. Ook stonden er vele activiteiten gepland op de camping voor dit weekend.
Na het eten hebben we de route uitgestippled voor morgen, deze zou gaan van Adelaide- Grenelg- Mc Laren Vale- Victor Harbor- Goolwa- Wellington een kleine 280km.

1. Brenda:
    1 april 2018
    Geweldig.. wat een belevenis...veel plezier!groetjes brenda
  2. Jacqueline Mouris:
    Wauww, érg mooi! Enorm jaloers! Geniet er maar súper van! Gr Jacq
  3. Yvette overgoor:
    1 april 2018
    Wow gaaaaf. Geniet ervan en hier ook van de prachtige foto's. 😎
  4. Ger:
    16 april 2018
    Skippy , mooi hoor (ik loop achter )