The Grampians NP

3 april 2018 - Port Campbell, Australië

Dag 8 Halls Gap, The Grampians NP;

Vandaag een korte route richting The Grampians NP, ongeveer 1,5u rijden. De Australiers hebben het dan over dat het erg dichtbij is, klein stukje zeggen ze dan. Uitgelegd dat wij dan bijna ons kleine kikkerlandje doorrijden, iets wat ze bijzonder vinden.
We hadden het idee om 2 nachten in het park te blijven omdat we 'de' routes/ bezienswaardigheden wouden bewandelen, we hadden gelijk smorgens een camping besproken zodat we die in ieder geval hadden, hier heeft de staat Souts Australia en Victoria vakantie, dus vele trekken er zelf ook op uit. Juist naar dit soort parken. Alle Nationale parken zijn gratis toegankelijk hier in Australie. We hebben uiteindelijk de Wonderland Range en de McKenzie Falls gewandeld.

De Wonderland Range  die begint in de Grand Canyon, via de Silent street,
loop je naar de top van het Pinnacle uitkijkpunt. Een stevige klim met alleen maar traptreden naar boven maar als je boven bent zie je een magnefiek uitzicht en heb je brandende kuiten; een hele workout... Als je boven bent moet je dus ook al die treden weer omlaag pfff onze benen branden maar allemaal voor een goed doel. Tijdens het afdalen kwam er een gezin naar boven gepuft, een puber dochter komt daar met een wakkere opmerking en iedereen om ons heen moest ervan lachen... Haar ouders vroegen wat ze ervan vond; Pfff It's nice but I can see the same thing on my computerscreen... Iets met generatie kloof?
Mooi uitzicht en een fantastische hike. Toch hadden we nog wat over qua energie, we hebben nog een paar uitkijkpunten bezocht en uiteindelijk de afdaling naar de McKenzie Falls gelopen. Je raad het al.... al die treden moesten we dus weer
omhoog; dubbele workout. Morgen maar een in en uit de auto stap dagje ;-p. De waterval was echt de moeite waard om te bekijken, al is het alleen al om al die rare aziaten gek te zien doen als ze een mooie plek hebben, ze ontpoppen zich allemaal als onze Doutzen, alleen wat vreemd..
Na al deze traptreden, ik denk dat Spaan Bootcamp trots op Manouska is, kwamen we om 16u aan bij onze kampeerplek, nou daar stonden auto's geparkeerd en ze wisten niet van wie ze waren, weer teruggewandeld naar de receptie, we hadden nog niet genoeg gelopen, die stuurde een parkwachter. Eigenaren van die auto's werden niet gevonden dus we werden verhuisd naar een andere plek. Schijnbaar is het normaal dat op alle campings een vuurtje word gestookt maar het stond gewoon blauw van de rook, niet echt een fijne plek. We waren toch moe en zijn op tijd gaan slapen, we willen er morgen vroeg uit om weer wat km te maken en uit te komen bij The Great Ocean road. Morgen gaat de route van Halls Gap- Warnambool- Port Cambell.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl