The Great Ocean Road

3 april 2018 - Port Campbell, Australië

Dag 9 Port Cambell;
Vanmorgen ging de reis echt heel makkelijk. We waren vroeg wegereden, half 9 ; we waren het gestink zat hahaha. Onderweg nog even gestopt omdat we een hele grote groep kangaroo's en emoe's zagen. Daar moesten we even een foto van maken vonden we. Doorgereden naar Warnambool, daar heb je een mooi lookout point The whale nursery.
In de maanden mei tot en met oktober komen hier de Southern Right Whale kalven, nu was er geen walvis te zien maar wel een hele gave en ruige kustlijn. Nog een paar boodschapjes gekocht bij de Woolworths en door naar die befaamde weg. Na 30km kwamen we bij de kustlijn uit en ook bij het 1e uitkijk punt, wauw wat gaaf, hele ruige zee, gesteentes in allerlij kleuren en figuren. Echt super gaaf om te zien, nu snappen we wel dat dit een van de mooiste routes ter wereld is. Echt adembenemend, zo mooi. Aangekomen in het kustplaatsje Port Cambell een camping gezocht, we zitten aan de zee op een mooie rustige camping. Van de plaatselijk  VVV hadden we het tijdstip gekregen hoelaat de zon onder zou gaan(18:18uur), dan is het het mooiste om "de" 12 apostelen,  nu ondertussen nog 11, te fotograveren. Dat dachten meer mensen, mooie foto's gemaakt, helaas was het wat bewolkt om een hele rode gloed te krijgen. We kunnen niet alles hebben toch?
Morgen gaan de  12 apostelen met, hopelijk, zonlicht op de foto zetten en willen we de rest van de bezienswaardigheden langs The Great Ocean road gaan bekijken. Morgen zullen we dan in ieder geval de GOR afrijden en hopen we in de buurt richting Melbourne te komen.

1. Willy Everts:
    5 april 2018
    Lieve Arjan en Manouska,

Volgens mij hebben jullie in korte tijd al heel veel mooie natuur gezien.
    Geniet van dit alles en veel plezier gewenst.
    Lieve groet ma